Sophantering
Envac har fortfarande jobb pågående med att få igång sopsugen i norra delen av området. Senaste informationen från Envac är att det kommer att fungera igen vecka 44. Styrelsen är i dialog med Envac om kommunikationen och hanteringen av detta 4-månaders driftstopp.
Ekonomi
Några av våra medlemmar har upptäckt att det har skickats ut vad som känns som dubbla fakturor för samfällighetsavgiften för Q3.
Tyvärr var förfallodatumet fel i första utskicket, så vad som har gjorts är:
- Fakturan för Q3 skickades ut i juni, med förfallodag den 30:e september.
- Fakturan för Q4 skickades ut i augusti, med förfallodag den 30:e september.
BÅDA fakturorna måste betalas då de avser Q3 respektive Q4.
Enligt beslut på stämman kommer avgiften att höjas. Samfällighetens största utgift är för driften av sopsugsanläggningarna och Envac höjer denna avgift enligt index varje januari. Beslutet på senaste stämman var att höja befintliga avgifter motsvarande Envacs höjning från januari 2024. Sedan tillkommer Envacs kommande höjning i januari 2025 som också automatisk kommer höja samfällighetsavgiften från Q2 2025.
Utemiljö
Styrelsen jobbar med att hitta en ny leverantör för snöröjning inför kommande säsong. Hör gärna av er om någon har kontakt med ett företag som skulle vara intresserad av detta uppdrag.